-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:35005 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

چه حوادثي در مورد پيامبر اكرم و علي (ع) نقل شدهاند كه مؤيد و جود كشف و شهود هستند؟

1 ـ نقل شده كه پيامبر به مسلمانان فرمودند بيائيد به قبرستان بقيع برويم و در آنجا نماز ميّت گزاريم، زيرا برادري از شما به نام نجاشي فوت كرده است او علاقمند به اسلام و پناه دهند مهاجرين مسلمان بود، پيامبر به همراه اصحاب به بقيع آمدند و در آنجا نماز گزاردند، گوئي حضرت با چشمان مبارك خود نجاشي را نظاره ميكردند، اين كار چشم عادي نيست، اين عمل چشم غير مسلح به يقين نيست، بلكه دركي و شعوري ماوراء درك و شعور ظاهري است، اين شهود است .



2 ـ درباره جنگ موته دارد كه لشكر اسلام به سركردگي جعفر بن ابيطالب به سرحدّات شام و حجاز رفتند، و در حالي كه نيروهاي اسلام قريب 3000 و لشكر دشمن قريب 100000 بودند جعفر، عبدالله بن رواحه و زيد بن حارثه از شهداء اين جهاد بودند، ولي در نتيجه مسلمانان بدون شكست از ميدان بازگشته و دشمن عقب نشيني كرد، فاصله مكه تا سرحدات شام بسيار زياد است، ولي روايت كردهاند پيامبر نماز صبح را خوانده، و بر منبر صعود كرده، فرمودند الآن سربازان اسلام در مقابل كفر قرار گرفته، پرچم به دست جعفر است، آه دست راستش را قطع كردند بعد دست چپش را، پرچم را به سينه چسبانيد، آه بر زمين افتاد، رواحه پرچم را برداشت، گويا پستي و بلنديها تعديل شده و زميني مسطح در برابر پيامبر ايجاد شده كه از نزديك واقعه را نظارهگر است، پيامبر به تماشا و گزارش نشستهاند، اين درك سوميوراء عقل و چشم ظاهري است .



3 ـ درباره جنگ احد آمده، زماني كه جنگ خاتمه يافت و علي (ع) به نزد پيامبر آمده و عرض كردند مردم فراركرده بودند،و شما تنها بوديد، من مثل پروانه گرد شما ميگشتم 16 ضربه سنگين بر بدنم وارد آمد در 4 ضربه روي خاك افتادم، و هر بار ميديدم شخص خوشرو و خوشبوئي زير بازوي مرا ميگيرد، و بلندم ميكند و ميگويد بشتاب به ياري رسول خدا، اين شخص كه بود؟ پيامبر فرمودند جبرئيل امين بود.








اخلاق اسلامي ج 1


اكبر خادم الذاكرين

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.